Veelgestelde vragen

Wie zijn jullie?

Wij zijn de grootste ticketmarktplaats ter wereld met websites in meer dan 40 landen. Op elk willekeurig moment zijn er meer dan 10 miljoen live sport-, muziek- en theaterevenementen te vinden op onze website. Fans kunnen waar en wanneer dan ook tickets kopen en verkopen. Vertrouwd op de computer, of makkelijk via de telefoon.

StubHub is opgericht in 2010, en is eigendom van eBay. StubHub herontdekt de ticketmarkt en is innovatief. Deze houding heeft ervoor gezorgd dat wij inmiddels marktleider zijn! Zo is Stubhub de eerste geweest die een ticketapplicatie ontwikkelde, het eerste interactieve stoeloverzicht en 360° virtuele views van locaties aanbood, en ontwikkelden wij een technologie om fans te helpen bij het bepalen van hun prijs voor hun tickets.

Door de jaren heen hebben wij meer dan 60 partnerships met onder andere de MLB, NBA, NHL, MLS, NCAA, AEG, AXS Spectra Ticketing en Fan Engagement afgesloten. En dankzij de overname van Ticketbis in mei 2016, hebben wij ons marktaandeel vergroot naar meer dan 40 landen.

Waarom hebben de evenementen verschillende prijzen?

Alle evenementen bestaan uit miniadvertenties. Elke verkoper maakt zijn of haar eigen advertentie, en beslist dus ook welke prijs hij of zij vraagt voor de tickets. De prijs komt niet altijd overeen met de originele prijs, de zogeheten 'face value'. Op StubHub kun je daarom ook tickets vinden met prijzen die hoger of lager liggen dan de originele prijs.

Hoe weet ik of StubHub te vertrouwen is?

Alleen als jij, de koper, het evenement heeft bezocht, ontvangt de verkoper de betaling. Op deze manier verzekeren wij je ervan dat het ticket echt is, en ook dat de beschrijving van het ticket klopt. Neppe advertenties leveren dus niets op!

Daarnaast hebben wij nog een stok achter de deur. Alle verkopers zijn verplicht hun creditcardgegevens aan ons door te geven. Op deze manier kunnen wij een veilige en snelle transactie garanderen.

Is het veilig om tickets te verkopen op StubHub?

Ja, een paar dagen na het event ontvangt de verkoper standaard zijn betaling. Als er zich een probleem voordoet met de betaling van de koper lossen wij het probleem op. Ook nemen wij een eventueel verlies op ons, zodat de verkoper hier geen schade van ondervindt.

Is er een Klantenservice?

Ja, wij hebben een wereldwijde Klantenservice. Wij werken vanuit lokale kantoren en hebben hierom een gepersonaliseerde klantenservice, aangepast aan de lokale markt. Op deze manier kunnen wij jou altijd in je eigen taal helpen, en up-to-date informatie geven over het evenement en het kopen en verkopen van tickets. Klik hier om contact met op ons op te nemen.

Hoe ontvang ik mijn tickets?

De verzending van de tickets is afhankelijk van het ticketsoort (papieren tickets of e-Tickets). Zodra de verkoop is bevestigd, verzendt de koper het ticket naar het opgegeven adres.

Bij een last-minute aankoop wordt het ticket afgeleverd op een punt in de buurt van het evenement, om ervoor te zorgen dat het ticket zonder problemen bij jou aankomt. Wij garanderen dat alle tickets die te koop staan op StubHub op tijd geleverd worden.

Er zijn veel verschillende tickets, hoe kies ik de beste?

Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Een paar tips van het StubHub team:

Waarom kopen op StubHub?

Onze garantie

Wat is onze StubHub FanProtectTM garantie?

Met onze onze StubHub FanProtectTM garantie is elk 100% gedekt, en Klantenservice begeleid je helemaal tot aan je stoel.

FanProtectTM voor kopers

FanProtectTM voor de verkopers

We gebruiken cookies om onze webservices te verbeteren. Als je verder surft, gaan we ervan uit dat je akkoord gaat met het gebruik ervan. Meer informatie over Cookiebeleid hier.